live your life and smile

Saturday, July 01, 2006

What is the difference when it's a girl that does it??
Ok, this subject did it news awhile ago, but is coming back. After the media saw the "Dirrty" from Christina Aguilera and "Colle toi à moi" from Caroline Néron videos, they made a big fuss. They treated those two women of slut, and almost having sex in the video. I had an argument with some of my friends like two weeks ago about this, that what remind me of the subject.
I found it ridicule that men will do the same stuff and never a word will be said. It's gets me mad!!
When the "Dirrty" video did come out, one of my friend did saw it before me. She said: "I'm very disapointed in her, I found it scandalous!!" I was, like ok. Then I saw the video and I was wondering: "What's all the fuzz about?? ok, it's sexier than her old stuff, but they are not having an orgy like my friends did make it sound like". And none of them pretend to be little angel and a virgin like Briney Spear did.
In male performer video, the girls are always wearing bra bustier or bikini top, and skirt or short that show up the start of their butt. Lately, I even saw in one of a male performer video a women dacing against a pole, or should i say a stripper!!! Can somebody tell me why is it so different when it is a woman performer that take control of the sex appeal in the video???
Quelle est la différence lorsque c’est une femme qui le fait?
Ok, ce sujet a déjà fait les manchettes il y a un bout, mais il est de retour sur la table. Après que les médias ont vu les vidéos « Dirrty » de Christina Aguilera et « Colles-toi à moi » de Caroline Néron, ils en font un gros tabac. Ils ont traité ces deux femmes de putains, et certains ont même jusqu’à dire qu’elles faisaient presque l’amour dans leur vidéo. Je me suis argumentée avec quelques-unes de mes amies sur ce sujet il y a environ deux semaines, et c’est pourquoi le sujet est revenu à ma mémoire. Je trouve ridicule que les hommes font la même chose et on ne dit jamais un mot. Ça me frustre.
Lorsque le vidéo de « Dirrty » est sorti, une de mes amies l’a vu avant moi. Elle a dit : « Je suis vraiment désappointée d’elle, je trouve ça scandaleux!! » J’étais comme ok, Puis, lorsque j’ai vu le vidéo, je me suis demandée : « Pourquoi a-t-on fait aussi de bruit pour ce vidéo?? Ok, c’est plus sexy que ce qu’elle a fait auparavant, mais ils ne sont pas en train d’avoir une orgie comme l’ont prétendu mes amis. » Et aucune d’elles a prétendu être de petits anges ou être vierge comme l’a fait Britney Spear.
Dans les vidéos des artistes masculins, les femmes portent toujours des bustiers courts ou des hauts de bikini, et des jupes ou culottes courtes ou l’on peut voir la pomme de leurs fesses. Dernièrement, j’ai même vu dans une des vidéos d’un artiste masculin, une femme dansant autours d’un poteau, ou j’aurais du dire une danseuse exotique. Est-ce que quelqu’un peut me dire quelle est la différence lorsqu’une femme prend possession du côté de la sexualité dans un vidéo?

2 Comments:

Blogger nouseforaname said...

You don't watch a lot of rap videos do you?

5:14 PM  
Blogger Jill said...

No, I don't watch much of rap, but do with r&b, it's pretty the same thing! I just found it stupid that they critisized women, but they don't say a thing about men video, where you see more butt and boobs.

3:40 AM  

Post a Comment

<< Home