live your life and smile

Saturday, April 07, 2007

It was time / C'était le temps

Some of you might have notice the lack of post lately, and the same lack of comments on your blog. Well, it was because I didn't have energy enough to write or visit you. For the last week and a half, I've been feeling dizzy, and at some other points, it was just like somebody took a seringe and took all my energy from my body. So I did visit my doctor, to make him notice my blood pressure was too high (my doctor didn't seem to believe it, he took it like 3 times. I have to say, that it is a little bit lower than the average usualy!) And I have to go take some blood tests!! I don't think I will have some blood left after them, because I saw like 10 test on the sheet!!
But today, I'm back almost to normal... I have some energy, the dizzyness is almost gone. Yesterday, I could finaly redo a little bit of exercice. I did go smooth, because it didn't go well during the karate pratice on Monday( I would talk a bout it lower)... I'm gonna retry tonight, because the lack of energy gets on my nerf and make me feel like a robot!!
So, now back to my karate pratice... Just the trip to go there was demanding, and I did a little bit of shopping before. (And yes, for once, shopping was more like a chore) So master sanseï L told us that the grading would be at the beginning of May. That only give us about a month to make our freestyle better and to pratice our sparring!! So there is only a month left for me to learn the moves to pass my first blue belt!!! Ouch!! There are still some movements that give me an hard time!! So back to my Monday's pratice!! So I did start the warm up, it went well, since we do a lot of the movement on the floor and I can think to breath easily. But I took it easy to be sure! Break. Then, we did the series of movement. I was starting to feel the lack of energy and the dizzyness. Then, some sparring one-way(what we call up-and-down). My partner told me that I look exausted... We go easy, the energy is not there. Change of partner, this one got better since last time we pratice together, and I could not take advantage of that... I needed to go sit, because if I wouldn't have done it, I was affraid to pass out!! For the first time in 11 month of karate, I needed to go sit, I could not continue praticing. I had cold, some of my muscles hurt, but never did I needed to stop and take a break while the other were continuing praticing. I was so disappointed. And I had to sit a whole 15 minutes...
I hate having so little energy... It makes me feel like a disable person. I couldn't do normal day thing. I hope it won't come back...
But, now I'm back... Back to my old normal self!!

???????????????????????

Plusieurs se sont peut-être apercus du manque d'entrées ces derniers temps, et le manque de commentaires chez vos blogs. Bien, je n'avais pas l'énergie nécessaire pour écrire ou vous visiter. La dernière semaine et demie, je me sentais étourdie, et à d'autres moments, juste comme si quelqu'un aurait pris une seringue et simplement aspiré l'énergie de mes membres. Visite sur le médecin, pour me faire dire que ma pression sanguine était trop élevée(mon médecin ne semblait pas y croire lui même, il l'a repris comme 3 fois. Il faut dire que généralement, elle est un peu plus base que la moyenne) . Et je dois aller passer des tests sanguins!! Je pense qu'il ne me restera plus de sang après ceux-ci, j'en ai vu comme 10 sur la feuille!!
Me revoilà aujourd'hui, me sentant finalement presque mon moi-même normale... J'ai de l'énergie, l'étourdissement est presque partie. Hier j'ai finalement pu refaire un peu d'exercice. J'y ai été molo, car ça n'avait pas bien été lors de ma pratique de karaté lundi(je vais vous en parler un peu plus bas)... Je réessayerai ce soir, car le manque d'énergie m'éxaspérait et me rendait comme une automate!!
Donc, me voici à ma pratique de karaté... Juste le voyage pour y aller m'avait demandé beaucoup, et en plus j'avais été magasiné un peu auparavant.(Et oui, pour une fois, c'était un exploit magasiné, presqu'une corvée) . Donc master sanseï L nous dit que le grading est au début de mai. Ce qui nous reste environ un mois pour perfectionner notre freestyle et pratiquer le sparring!! Donc il me reste un mois seulement pour savoir les mouvements pour ma première ceinture bleue!!! Ouf!! Il y a des mouvements qui me donnent encore de la difficulté!! Donc revenant à la pratique de ce lundi!! Je commence les réchauffements, ca va bien, puisque l'on fait une partie de ceux au sol, et que je peux penser à bien respirer sans difficulté. Mais j'y vais assez doucement quand même. Pause. Là on fait une suite de mouvements. Je commence à sentir les étourdissement et le manque d'énergie. Par la suite, un peu de sparring à un sens(ce que l'on appelle les ups-and-downs). Ma partenaire me dit que j'ai l'air épuisé... Nous y allons lentement, l'énergie n'y est pas. Change de partenaire, celui-ci s'est amélioré depuis notre dernier partage, mais je ne peux pas profiter du défi... Je dois m'asseoir, sinon, j'ai peur de tomber dans les pommes. Pour la première fois en 11 mois de karaté, j'ai du m'asseoir, ne pouvant plus continuer la pratique. J'ai eu des grippes, j'ai eu mal à certains membres, jamais je n'avais du arrêter au cours d'une pratique. Ceci m'a telement déçu. En plus j'ai dû m'asseoir pendant comme 15 minutes.
Je hais avoir si peu d'énergie... Je me sentais comme une invalide. Je n'étais pas capable de faire les choses de toutes les jours normalement. J'espère que ca ne reviendra pas...
Mais me revoila... À nouveau à la normale!!

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

You should really stop writing in english on this blog because you make too many mistakes. Jeez, why are you guys using this language when it is not necessary ? This is obviously a french blog and as far as I can see, you're french, so stop doing it, you're ot good.

PS : Je suis français aussi...

4:35 PM  
Blogger Blog said...

Indeed, indeed.... Yup, I didn't understand this! ;)

4:45 PM  
Blogger Mathieu said...

Moi, j'ai compris.

5:35 AM  
Blogger Jill said...

Haley, you can come and see it now!!

Mat, mon bilingue!!!

10:35 AM  

Post a Comment

<< Home