live your life and smile

Monday, July 09, 2007

What it is to be une fille par Jill!!!

After an entry from Haley, I thought of something!! Feminity, being a girl, what is it for me? Some persons will say that is to wear dresses and pink !! not for me!!
For the pink, I just started to wear some and like it in university. Before that moment, I hate with a passion that color! then, I found a baby pink t-shirt, and from that on, I started to like that color better. I'm wearing almost all pink at this moment.
About dresses, I have always wear some, but sometime I shouldn't, or I shouldn't have done some things with it! I remember, I was about 6 or 7 years old, and i was wearing a dress. I was on the spider(the kind of monkey bar but with like four legs). I was on the spider with a dress. It's at that moment that a girl said to me I shouldn't be there with a dress. I didn't like that girl from that moment. Now, I do wear often some dress during the summer.
Some other persons will say that girls like or prefer, romantic movies, of girls movies. Even if I enjoye watching those sometime, there is nothing better that an action movie, or better, a horror movie!! I also like the Fast and Furious serie. Great car, speed, sound of motors and the action have made me a fan!!
For the sport, I was never afraid of contact and competition in them. When I was in elementary school, I had to play with the boys, because of an uneven number. When I arrived in middle school, I had to start playing back with girls. that is when a girl said to me I was playing too rough. We were playing street hockey! It's not a sport to be gentle in!!
About make-up, I almost never wear some. I wore some during my prom and some family wedding, and during Hallowe'en!I don't see the point of wearing some to make myself pretty for a guy, and the day after, he doesn't have the same girl in front of him!!
So girls, don't try to fit into a mold, into something already define for what a girl should be. Be yourself, a whole individual, unique, and be a girl. I'm consider myself to be a beautiful woman, even if I am far from what a woman is suppose to be, what a perfect woman is!! and I want to be admirer for my intelligence, not only for my beauty.
I hope you understood my message, no matter if you are a woman or a man....


Après une entrée d'Haley, j'ai pensé à quelque chose!! La féminité, être une fille, c'était quoi pour moi?? Certaines personnes diront que c'est porter des jupes et du rose!! Pas pour moi!!
Pour ce qui a attrait au rose, j'ai juste commencé à l'aimer lorsque j'étais à l'université. Avant ce moment, je haisais avec une passion cette couleur. J'ai trouvé un chandail d'un rose poudre, et à partir de ce moment, j'ai commencé à mieux aimer et à en porter!! Pour dire, en ce moment, je suis presqu'entièrement vêtue de rose!!
Pour les jupes, j'en ai toujours portées, mais des fois je n'aurais pas du, ou pas du faire certaines choses avec. Je me rapelle, j'avais environ comme 6-7 ans, et je portais une robe. Comme pendant la majorité de mes récréations, je suis allée sur l'araignée. Sur l'araignée avec une robe. C'est là qu'une fille m'a dit que je ne devrais pas être sur cela avec une jupe. Je n'ai pas pu aimé cette fille à partir de ce moment. Maintenant, je porte des jupes régulièrement pendant l'été.
D'autres personnes diront que les filles regardent, ou préfèrent, les films romantiques, des films de filles. Malgré le fait que j'aime regarder de temps à autre un comédie romantique, rien ne bat un bon film d,action, ou bien meilleur film d'horreur!! De plus j'adore la série de Fast and Furious(Rapides et dangereux). Les belles autos, la vitesse, les bruits de moteurs et l'action qui s'y trouvent ont fait de moi une fan!!
Pour les sports, je n'ai jamais été une de ses filles à avoir peur de la compétition et du contact. Lorsque j'étais à l'école élémentaire, j'avais du joué une pleine année avec les garçons, faute de nombre impair. Lorsque je suis arrivée à l'autre école, et devais revenir jouer avec les filles, je me rappelerai toujours une des filles me disans que je jouais trop rudement. On jouait à hockey boule. C'est pas un sport ou être douce.
Pour le maquillage, j'en porte presque jamais. J'en ai porté à mon bal et aux mariages des membres de ma famille, et à l'halloween!! Je ne vois pas le point de me faire belle pour un gars, et que le lendemain matin, il n'ait pas la même fille devant lui.
Donc, les filles, ne vous laisez pas avoir sur les préjugés, les moules déjà définis que l'on a pour les filles. Vous pouvez être vous même, être un individu plein, unique et être une fille. Je me considère comme une belle femme, mais je suis loin d'entrer dans le moule que l'on définie comme celui d'une fille par excellence!! De plus, je veux être admiré pour mon intelligence et non seulement ma beauté.
J'espère que vous avez compris le message, que vous soyez un homme ou une femme...

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"...We were playing street hockey!..."

Sooooooooo Canadian!

Pink looks good on some men! Especially the blonde and blu=eyed ones. Pink shirt and tie.

3:42 PM  
Blogger Jill said...

rhetorically, and I am a damn proud Canadian!!
And I think I would never get use to seeing pink on men!! It can be the most macho strait man, it just seems wrong to me!! Do you wear pink??

3:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

I wear what ever my mother dresses me in!
Nyuck, nyuck

Gay men do not wear pink. A pink shirt and a blue tie looks good. Trust me.

7:01 AM  
Blogger Jill said...

Do you take her in your luggages??
And prove me wrong for the pink shirt and blue tie rhetorically!!

11:39 AM  

Post a Comment

<< Home