live your life and smile

Friday, January 26, 2007

extra from karate/en extra du karaté

Lstely, while praticing my karate, espacialy during the oficial pratices, I've been feeling some tireness in my legs and being out of breath!! I want to be in shape and be able to do karate without being out of breath!! That's why I have to do something else between karate pratice. And since I don't like cold, and it's been pretty cold down here lately, I'm not gonna walk!! So Yesterday, I bought a Gazelle!! Since I only have karate three times a week, it will help me get some physical activity every day!! And it's know that the Gazelle give up a cardio work out!!This is probably what I need to biult up my tolerance and help me not to be out of breath. I'm hoping to be able to built up more my legs. I want to have more strengh in the articulation and have more musce in my legs!!
I'm hoping this will have a positive feedback on my karate!

++++++++++++++

Dernièrement lorsque je pratique mon karaté, spécialement pendant les pratiques officielles, je ressens de la fatigue au niveau des jambes et j'ai le souffle court!! Je veux être en forme et pouvoir faire du karaté sans être à bout de souffle!! C'est pourquoi je dois faire quelque chose d'autre entre les pratiques de karaté. Puisque je n'aime pas le froid, et qu'il fait un froid de chien par ici dernièrement, je ne vais pas marcher!! Je me suis donc acheter hier, un gazelle!! Puisque j'ai seulement du karaté trois jours semaine, ceci me permettra de faire de l'activité physique à tous les jours!! De plus, la Gazelle est reconnue pour faire fonctionner le cardio-vusculaire!! Ce qu'il me faut pour augmenter ma tolérance et m'éviter de me sentir essouflé. J'espère en plus pouvoir renforcir mes jambes avec cet équipement. Je veux tout spécialement renforcir les muscles de mes jointures et augmenter ma masse musculaire dans les jambes!!
J'espère que ceci aura un impact positif dans mon karaté!

Labels:

5 Comments:

Blogger Blog said...

A Gazelle! Isn't that, like, Toni Little!? Don't tell me you're working out on it while watching him on DVD!!! if not, it's all good. Hope it works for you!

8:49 PM  
Blogger Jill said...

Haley, yes like Toni Little!! No I don't watch it on Dvd, because even if I was suppose to, I don't have a dvd in my box.
Is it only me, but he looks like a girl with muscle?

5:42 AM  
Blogger Mathieu said...

Tony Little!

he does. Cut that hair, brother!

Good for you. Be careful to not overdo it as leg muscles take more time to recover. (72 hours between workouts)

be well.

8:30 AM  
Blogger Mathieu said...

Tony Little!

he does. Cut that hair, brother!

Good for you. Be careful to not overdo it as leg muscles take more time to recover. (72 hours between workouts)

be well.

8:33 AM  
Blogger Jill said...

Tu radote, mon vieux!! Mat, I do like having messages on my blog, but different one!!
And don't worry, I know my body and its limits! But I won't wait 3 days...

1:02 PM  

Post a Comment

<< Home