live your life and smile

Sunday, May 20, 2007

Shopping makes you realise some stuff

Like many of you know, I'm doing some karate
Last Friday, while I was trying some clothes, I laught at the way karate has sculpt my body.
Before I start karate, I had some big hips, big legs(that goes with the large hips) and had a little bit of a tummy. There was a difference between my hips and waist.
So on Friday, I was trying some clothes, shirts and skirt... While trying one of the shirt, I notice that I had some definition along my ribs, and it show more than before. You can start to see the muscles along two of my ribs. I really don't have any fat against my ribs!! But the tummy is always there!! I don't think I lost one inch of it since I'm in karate. I have some muscle along my ribs, but not any close to having some abs!! And the fact that I have some muscles along my rib, have made my ribcage larger!!
To add to that, my legs have go up in size like 2 inch each. They were big before I started!!
But I have to encorage myself, I never been so on shape, even when I was in hadball!! And I know to loose my tummy, and get abs, I have to stop loving and eating so much food. And to have the discipline to work-out outside of karate's pratices!
So here are some picture of me during our last two gradding:
-Me during december 2006 gradding
-D ans me during the gradding in december 2006
-Me during the last grading(May 8, 2007)
Comme plusieurs d'entre vous le savent, je fais du karaté...
Mais vendredi, pendant que j'essayais des vêtements, ça m'a fait rire la façon que le karaté a sculpté mon corps.
Avant que je débutais le karaté, j'avais les hanches larges, de grosses cuises(à cause des hanches) et je fesais un peu de bedaine. J'ai toujours eu un grande différence entre ma taille et mes hanches.
Donc, vendredi, j'essayais des vêtements, des chandails et des jupes... Lorsque j'ai essayé un des chandails, je me suis apercue que la définition le long de mes côtes était plus prononcée qu'avant. On peut commencer à voir les muscles de deux des cotes. Je n'ai vraiment plus de gras le long des côtes!! Mais le ventre est toujours là!! Je ne pense pas avoir perdu un cm le long d'ou est mon ventre. J'ai donc de beaux muscles le long de mes côtes, avec aucune pointe d'abdo!! De plus, le fait que j'ai des muscles visibles le long de mes côtes fait que j'ai élargie de la cage thoracique!! J'en avais déja pas une petite au début!!
DE plus, mes cuisses ont augmentée de taille d'environ deux pouces chacune. Elles étaient déjà assez grosses avant!!
Mais il faut m'encourager, je ne pense pas avoir été en forme comme ceci, même lorsque j'étais dans le handball!!! Et je sais que pour perdre mon ventre et avoir des abdominaux, il faut que j'arrête d'être si gourmande et d'avoir assez de discipline pour faire de l'exercice hors des pratiques de karaté!
Voici, aussi, quelque photos de moi pendant les deux derniers gradding:
-Moi lors du gradding de décembre 2006
-D et moi lors du gradding de décembre 2006
-Moi lors du gradding du 8 mai 2007

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Jill said...

Just got one of those flash, and I have to share it with you!!
The first move should be call "smell my armpit everyone"...

1:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

I also take Moo Yan Kune Chi. I live in Chatham, NB. Do you have class in the summer months where you are?

sharoncomeau@yahoo.ca

1:09 PM  

Post a Comment

<< Home